Convert blir en del av Pearl Group Les mer

 

Brukeropplevelse & CRO


PearlConvert er et ledende fagmiljø på brukeropplevelse og konverteringsoptimalisering for netthandel. Vi har vært så heldig at vi har fått arbeide med mange dyktige kunder, gjennomført hundrevis av brukertester, kundeintervjuer, eyetrackingundersøkelser og spørreundersøkelser. Gjennom dette har vi opparbeidet en unik spesialkompetanse på hvordan man skal bygge gode digitale handelsløsninger som selger. 

Alt handler om innsikt. 

 

Skal man ta gode beslutninger, må de baseres på innsikt. Alle kan skyte i blinde og synse om hvordan en nettbutikk bør være, men få har innsikten og dataene til å gi de virkelig gode rådene. Det har vi. 

I alle prosjekter kjører vi en innsiktsfase hvor vi går i dybden på kunders atferd, hvordan kundereisene er, konkurransekraft, bransje og produkter. Vi gjennomfører brukertester, kvalitative dybdeintervjuer, dataanalyser, spørreundersøkelser og atferdsanalyser. Alt for å forstå hvordan vi kan tilrettelegge for en bedre kundeopplevelse og økt salg. 

Dette har vi nå gjort på så mange store norske nettbutikker at vi har opparbeidet en unik innsikt på tvers av nettbutikker, bransjer og kundetyper. Vi ser nå mønstre som er umulig å gjenkjenne om man analyserer en isolert nettbutikk. Vi forstår sammenhenger som tidligere var umulig å forstå. Vi ser hvordan forskjellen på høy- og lavinvolveringskjøp har implikasjoner på mange elementer i en nettbutikk. Vi ser hvordan brukerne forholder seg ulikt til USPer, navigasjon eller frakt i forskjellige type nettbutikker. Vi har lært at en produktside som er perfekt for en nettbutikk kan være katastrofe for en annen. Ved å kombinere vår generelle innsikt med spesifikk innsikt vi henter inn i prosjektet, får vi best mulig utgangspunkt for å skape en god nettbutikk.

Dette gjør oss i stand til å ta gode beslutninger sammen med kundene våre, beslutninger som fører til økt salg og økt kundetilfredshet. 

Konverteringsoptimalisering

 

Det meste man gjør i forbindelse med en nettbutikk har jo egentlig som mål å øke konverteringen, handlekurvstørrelsen, trafikken eller gjenkjøpsraten. Men når man snakker om konverteringsoptimering eller CRO, mener man som oftest den spesifikke prosessen med eksperimentering og optimalisering i forvaltningsfasen. Dette er en viktig fase hvor man bør både validere valgene som ble gjort i et prosjekt, men også kontinuerlig teste og optimalisere løsningen for å skape en iterativ økning i måloppnåelsen. 

Vi hjelper våre kunder å gjennomføre optimaliseringsprosesser, og kan bistå i alle ledd av denne prosessen helt frem til teknisk implementasjon og gjennomføring av A/B-tester. 

 

Så hva kan vi hjelpe dere med?

 

Vi gjør alt fra rene rådgivningsprosjekter hvor vi bistår nettbutikker i å forbedre brukeropplevelsen og konverteringsgraden, til å gjennomføre komplette UX-prosesser i forbindelse med plattformskifte. Vi kan også hjelpe dere med en analyse av nåværende nettbutikk for å få en oversikt over forbedringsområder, og etablering av en strategi for å forbedre brukeropplevelsen og måloppnåelsen. 

 

Hvis dere har spørsmål som...

 

  • Har vi en god konverteringsgrad i dag?
  • Er det for få som gjennomfører kjøpet etter de har lagt et produkt i handlekurven?
  • Hvilke betalingsløsninger bør vi bruke, eller hvilke fraktvalg bør vi ha?
  • Hvordan kan vi få flere brukere til å legge et produkt i handlekurven?
  • Hvilke funksjoner bør vi prioritere i nettbutikken for å øke salget?
  • Hvordan kan vi øke gjennomsnittlig størrelse på handlekurven?
  • Hvordan får vi mer lojale kunder?

...vil dere nok få mye ut av å ta en prat med en av våre eksperter.

Vil du vite mer?

Ta en prat med Markus, han er utrolig dyktig på de fleste temaer innen digital handel, og er en trivelig kar i tillegg!

Ta kontakt

Digital strategi, digital transformasjon og endringsledelse

Design, UX og CRO

Netthandel for B2C og B2B-aktører

Masterdata, produktberikelse og mediehåndtering

Best of breed-partnere og inhouse tech

Marketing, personalisering, lojalitet, kundeservice & salg

eCom marketing-spesialister hjelper deg med SEO, SEM og mer

Support, hosting og videreutvikling

Meld deg på nyhetsbrev!