Convert blir en del av Pearl Group Les mer

 

Adobe Commerce Cloud


Verdens største økosystem innen ecommerce de siste 10 årene ser ikke ut til å bremse utviklingstakten, med Adobe som eiere så øker de momentum og er for femte året på rad (2021) utnevnt som Leader innen digital handel av både Gartner og Forrester Research uavhengig om ditt fokus er B2C eller B2B. 

Adobe, et av verdens største programvareselskap kjøpte i 2018 opp ecommerceplattformen Magento, i dag har vi to varianter av den populære plattformen, Magento Open Source og Adobe Commerce, les mer om forskjellene mellom de to alternativene her.  

Både Magento Open Source og Adobe Commerce kan brukes som ehandelsmotoren i en Headless Commerce strategi hvor man baserer seg på moderne MACH-arkitektur, les mer om dette her.

Skapt for ledere innen digital handel  


Dette er ehandelsplattformen for dere som driver et stort, etablert selskap eller for deg som driver en middels stor bedrift i sterk vekst. For Adobe Commerce kjenner ingen begrensninger i forhold til skalerbarhet og kan blant annet skryte av å være den mest brukte ehandelsplattformen blant de 1000 største retailerne i Nord Amerika. (IR Top 1000)

Et av de virkelig store suksesskriteriene har vært allsidigheten man får. Teknologien benyttes på tvers av 20+ bransjer, for aktører med globale ambisjoner, bedrifter med flere nettbutikker og ikke minst, man må ikke lengre velge om det er en B2C eller B2B-plattform man skal prioritere høyest, for Adobe Commerce mestrer begge. 

Du kan kjøpe Adobe Commerce som en Cloud-tjeneste hvor drift av løsningen hos enten Amazon AWS eller Microsoft Azure er inkludert i lisensen, i tillegg til en rekke tjenester for høyere hastighet, stabilitet og sikkerhet. Resultatet er en svært skalerbar løsning som har bevist at den håndterer flere millioner produkter (sku´s), tusenvis av brukere samtidig og en digital omsetning på over $1bn i året. 

Adobe Commerce har et bredere spekter av funksjonalitet og høyere grad av innovative løsninger enn hva lillebroren Magento Open Source har. Man kan bruke personaliserings tjenesten Adobe Sensei som bruker maskinlæring for å skape unike kjøpsopplevelser, AI-søk integrert, Page Builder CMS for innholdsproduksjon, kampanjestyring, BI-verktøy for analyse av data på tvers av kanaler og markedets beste B2B-funksjonalitet som standard, for å nevne noe. Les mer om funksjonaliteten her

Hvorfor velger så mange Adobe Commerce?


Markedslederen 

Når man oppnår en posisjon som den markedsledende ecommerce plattformen globalt for større selskaper og blir utnevnt som markedets beste løsning år etter år av anerkjente publikasjoner og du er en av de viktigste plattformene for så mange andre teknologier innen ecommerce (eks: betaling) så er det naturlig at det bare øker momentum ytterligere. Med andre ord, bransjens svar på det gamle uttrykket “nobody ever got fired for choosing IBM”.

 

Fleksibilitet

Plattformen er basert på åpen kildekode, det gir dere muligheten til å utvikle og tilpasse løsningen akkurat slik dere ønsker. 

For å være konkurransedyktig innen digital handel så må man innfri kundens forventninger og deres innstilling er enkel “hvis andre kan det, så skal du kunne det!” , med andre ord så forventer de det samme fra dere som fra Zalando.  

Siden Adobe Commerce er basert på åpen kildekode og er API-drevet, så har dere den nødvendig fleksibiliteten for å kunne innfri de forventningene, uansett hva konkurrenten gjør.

 

Funksjonsrik

Adobe Commerce gir dere tilgang på et bredt spekter av innovative funksjoner innen alle fasetter av en moderne digital handel. 

Fra nettbutikk spesifikke funksjoner som et brukervennlig CMS,  AI-søk og personaliserings tjenesten Adobe Sensei som bruker maskinlæring for å skape unike kjøpsopplevelser. 

Til en mer holistisk tilnærming til digital handel slik vi kjenner det i dag, som gjør det enklere å gjennomføre en omnikanal strategi med multilager, BOPIS og fokus på lojalitet og kundeklubb. Begynn å selge i nye kanaler som Amazon og Google om du ønsker det, eller hva med B2B funksjonalitet som gir salgsavdelingen mulighet til å håndtere hele salgsprosessen digitalt, fra tilbud til ordre? 

 

Utviklingstakt

At plattformen har Adobe, et av verdens største programvareselskaper som eiere er en stor fordel, men ikke unikt. Flere konkurrerende plattformer har solide eiere som på lik linje med Adobe investerer tungt i innovasjon og utvikling. 

Det som gjør Adobe Commerce unikt er kombinasjonen av eierskapet til Adobe og det faktum at plattformen representerer verdens største økosystem innen ecommerce. 

For med flere enn 360 000 utviklere globalt, 1100+ partnere som PearlConvert og 5400+ utvidelser tilgjengelig på Magento Marketplace fra tredjeparter (tenk appstore) så er utviklingstakten og kompetansen tilgjengelig virkelig noe for seg selv.  

 

Fremtidssikker 

Fordelen av at løsningen er Open Source er fleksibiliteten det gir deg, at den er API-basert gjør det enkelt for tredjeparter å knytte sine tjenester sammen med Adobe Commerce. Når du kombinerer disse teknologiske fordelene så har du en ecommerce plattform som ikke bare er konkurransedyktig i dag, men som også vil lede utviklingen i fremtiden.  

 

Uavhengig av marked eller bransje

For aktører som har en internasjonal tilstedeværelse, har flere nettbutikker som fokuserer både på B2C og B2B så er Magento et ypperlig valg fordi man kan håndtere samtlige land, konsepter eller markeder fra samme plattform. 

Den neste store bølgen av endring innen digital handel skjer innen B2B og med Adobe Commerce får du tilgang på prisvinnende og innovativ B2B-funksjonalitet som standard.

 

Skalerbarhet 

Du kan kjøpe Adobe Commerce som en Cloud-tjeneste hvor drift av løsningen hos enten Amazon AWS eller Microsoft Azure er inkludert i lisensen, i tillegg til en rekke tjenester for høyere hastighet, stabilitet og sikkerhet. Resultatet er en svært skalerbar løsning som har bevist at den håndterer flere millioner produkter (sku´s), tusenvis av samtidige brukere og digital omsetning på over $1bn i året. 

 

Lokal forankring 

Det er mange konkurransedyktige ecommerce plattformer på markedet, men det er vesentlig færre som har en lokal og bred forankret posisjon i Norge. Det at flere av Norges ledende byråer innen digital handel har valgt Magento som deres foretrukne plattform og bygd opp kompetanse på området i 10+ år utgjør den store forskjellen for mange når man evaluerer mulighetene i markedet. 

 

TCO

Sammenliknet med flere konkurransedyktige plattformer for større selskaper så vil Adobe Commerce gi raskere time-to-market, lavere initiell investering og lavere kostnad over tid. 

 

Risiko 

Alle anerkjente ecommerce plattformer har sine styrker, det ville vært naivt av oss å si at Magento er overlegent best innen samtlige aspekter av digital handel.  For mange tror vi det handler om totaliteten ved et valg og muligheten til å redusere potensiell risiko som gjør at så mange velger Adobe Commerce. 


Forspranget ligger i kunnskapen 

To selskaper som velger samme ecommerce plattform, men ulike byråer kan oppnå vidt forskjellige resultater. Mange glemmer at teknologien i seg selv ikke skaper resultater, det er det menneskene og kunnskapen som gjør. 

PearlConvert er en av de første byråene i Norge som startet utviklingen på Adobe Commerce, vi er en av kun to Adobe Gold Partnere i landet og den partneren som har arbeidet med flest Adobe Commerce prosjekter. Les mer om våre kunder her

"PearlConvert is a major player in delivering highly successful eCommerce projects on Adobe Commerce Cloud in the Norwegian market. Our strategic partnership has time and time again proven valuable to our joint customers as PearlConvert deliver cutting edge, high value projects with fast time to market on our platform."

- Erik Bergelin, Sales Director, Nordics & Benelux, Adobe Commerce

Kort fortalt så gir Adobe Commerce Cloud dere

 
  • Markedsledende ecommerceplattform  

  • Høy utviklingstakt 

  • Tilgang på verdens største økosystem innen ecommerce

  • Åpen kildekode gir dere full frihet til å skreddersy løsningen 

  • Full kontroll over UX 

  • Prisvinnende B2B-funksjonalitet 

  • API som lar dere integrere med de dere ønsker

  • Ingen lock-in, dere har mulighet til å både bytte byrå

  • Skalerbarhet

  • Fremtidssikker 

  • Lavere TCO 

Vil du vite mer?

Ta en prat med Markus, han er utrolig dyktig på de fleste temaer innen digital handel, og er en trivelig kar i tillegg!

Ta kontakt

Digital strategi, digital transformasjon og endringsledelse

Design, UX og CRO

Netthandel for B2C og B2B-aktører

Masterdata, produktberikelse og mediehåndtering

Best of breed-partnere og inhouse tech

Marketing, personalisering, lojalitet, kundeservice & salg

eCom marketing-spesialister hjelper deg med SEO, SEM og mer

Support, hosting og videreutvikling

Meld deg på nyhetsbrev!