Meninger.
PearlConvert & Voyado inngår partnerskap
PearlConvert blir partner med Voyado, og styrker sin satsningen på lojalitet, CX & marketing. Som en ledende aktør innen marketing automation og personalisering, er Voyado et godt tilskudd til satsningen.
Adobe Commerce kåret til Leader blant ecommerce plattformer i 2022
Adobe Commerce kåret til Leader i Gartner’s Magic Quadrant for Digital Commerce i 2022, desto mer imponerende av plattformen å få denne anerkjennelsen for 6 året på rad.
Guide til økt lønnsomhet med Customer Lifetime Value
Hvilke av dine kunder er mest lønnsomme? Customer Lifetime Value gir deg svaret, se hvordan i denne artikkelen.
Martech: 5 utfordringer martech løser.
Rett Martech er løsningen på 5 vanlige utfordringer mange markedsførere opplever! Er det på tide å oppgradere din MarTech? Riktig Martech bidrar til god vedlikehold og lagring av kundedata, mer effektiv kommunikasjon, øker lojalitet og CLV.
Customer engagement: 4 steg til økt kundeengasjement
Customer Engagement styrker relasjonen mellom deg og kundene dine. Her lærer du 4 steg for hvordan skape mer kundeengasjement, en dypere relasjon og få mer lojale kunder.
SEO for eCommerce: Hva er SEO?
SEO, eller søkemotoroptimalisering, handler om å gjøre nettsider synlig for Google og andre søkemotorer slik at potensielle kunder kan finne akkurat din nettside.
PearlConvert etablerer ny Customer Engagement-avdeling
PearlConvert styrker sin Customer Experience-satsning med ny Customer Engagement-avdeling; får 6 spesialister innen martech, personalisering, lojalitet, salg og service.
Convert og Pearl Group danner nytt e-handelshus – PearlConvert
Convert og Pearl Group danner nytt e-handelshus – PearlConvert. Skal bygge markedsledende e-handelsmiljø sentrert rundt markedsledende teknologi og kundefokus.
Convert & Pearl Group are joining forces – PearlConvert
Convert and Pearl Group are building a leading eCommerce agency, PearlConvert, combining best-in-class customer journeys and market leading technology to ensure customers’ needs.
Hvordan sette opp produktanbefalinger på nettsiden
Hvordan sette opp produktanbefalinger på best mulig måte? På hvilke sider bør de plasseres, og hva slags type logikk bør man bruke for å øke konvertering?
Convert og Pearl Group danner PearlConvert - Q&A
Convert og Pearl Group danner nytt e-handelshus – PearlConvert. Vi har samlet spørsmål og svar, og informasjon om hva dette innebærer her.
Apotera kåret til nettbutikk-favoritt av kunder og eksperter
Nettbutikken Apotera kåret til "Årets nettbutikk 2021" i to av bransjens gjeveste kåringer. Apotera ble dermed nettbutikk-favoritt bare 18 mnd etter oppstart.
Adobe Commerce Cloud utnevnt B2B-Leader
Det anerkjente analyse og rådgiverselskapet Forrester har vurdert de 13 viktigste ecommerceplattformene som fokuserer på B2B-markedet i 2020 og rangert de etter 29 ulike kriterier. Adobe Commerce utmerker seg nok en gang som en Leader!
Convert Group sertifisert som Great Place to Work bedrift
"Culture eats Strategy for breakfast" heter det vist. Derfor er vi utrolig stolte av å kunne kunngjøre at Convert Group nylig er blitt sertifisert som en Great Place to Work bedrift.
Adobe Magento kåret til Leader av Gartner
Valg av riktig E-commerce platform er en sentral beslutning for alle selskaper om ønsker å lykkes med digital handel. Landskapet kan fremstå uoversiktelig, med Nordiske, Europeiske og Globale alternativer.
Dette må du huske til Black Friday!
Tips til Black Friday! Blir det større kamp om kundene i år, eller vil flere benytte anledningen til å slå til på prisfesten som det Black Friday / Week er?
Ti råd for å unngå konkurs innen norsk detaljhandel
Birk Sport, VITA, Tilbords kjeden, Spaceworld, Enklere Liv og Notabene. Listen begynner å bli lang, og den fortsetter å vokse. De siste årene har en rekke godt etablerte Norske Retaliere måttet kaste inn håndkledet.
Adobe Commerce kåret til Leader blant ecommerce plattformer
Adobe Commerce kåret til Leader i Gartner’s Magic Quadrant for Digital Commerce i 2021, desto mer imponerende av plattformen å få denne anerkjennelsen for 5 året på rad.
Hva er brukervennlighet
Spørsmålet høres kanskje dumt ut, vi vet da alle forskjellen på en brukervennlig applikasjon og en som ikke er det? Men det ligger mer i brukervennlighet enn det man kanskje først tror.
Kognitive snarveier i brukeropplevelse
I denne artikkelen tenkte jeg å forklare litt om kognitive snarveier i UX-design n, og hvorfor det er noe man må tenke på når man designer.
Total Cost of Ownership - det prosjektet egentlig koster deg
Mange av våre konkurrenter vil nok heve øyenbrynene over at vi forteller deg at prosjekter ofte er dyrere enn du først tror, men vi mener det er viktig å belyse av flere grunner.
Tekster som konverterer: Få flere til å trykke på knappen
Konverteringsoptimalisering handler ikke bare om knapper, skjemaer og flyt. Det handler også om innhold, både tekst og bilder. I denne bloggen skal jeg skrive litt om hvilket tankesett man bør ha når man skal skrive tekster som skal konvertere.
Hva er Eyeflow og hvordan påvirker det konverteringen?
Eyeflow handler om hvordan øynene til brukeren skanner over en webside. Når vi ser på en nettside leser vi ikke all teksten fra venstre til høyre som man leser en bok, men øynene går på kryss og tvers av nettsiden for å danne seg et inntrykk av siden og finne det man leter etter.
Brukertest: Brukerens førsteinntrykk
Vi gjennomførte nylig brukertester i et prosjekt hvor vi skulle undersøke hvor sterke visuelle signaler som måtte til for å gi brukeren riktig inntrykk av hva han kunne gjøre på nettstedet.
Friksjonsterskelen - hva skal til for at brukeren gir opp?
For mange er det vanskelig å forstå hvordan det kan ha seg at om man for eksempel flytter posisjonen på kjøpsknappen så går konverteringen opp, eller om det tar et sekund lenger å laste siden så går konverteringen ned.
Få bedre forsidekampanjer
I dette innlegget vil jeg dele litt om våre erfaringer med bruk av kampanjefelter på forsiden av nettbutikken, basert på flere brukertester og A/B-tester vi har kjørt.
Gambler du med konverteringen?
Er du en gambler eller er du en vitenskapsmann (eller -kvinne) når det kommer til deres konvertering? Mange nettbutikker gambler med konverteringen, og i denne bloggen gir vi deg løsningen på hvordan du kan unngå dette.
Power.no økte konverteringen med 132%
Etter å ha gjennomført brukertester i nettbutikken, ble konverteringsraten mer enn doblet hos Power. Nå deler de sine erfaringer.
Økte omsetningen med 46% som følge av plattformbytte
"Det høres bra ut, men alle byråer sier at de er flinkest, har den beste teknologien og kan vise oss et referansecase" var tilbakemeldingen vi fikk i et møte med en potensiell kunde nylig og jeg skjønner han godt!
UGC - brukergenerert innhold - en ny trend i Norge | PearlConvert
Hos PearlConvert kan du lese om UGC. Innhold som tekst, bilder, anmeldelser, podcaster laget av enkeltpersoner publisert til et nettbasert eller sosialt nettverk.
Teknisk SEO for eCommerce
Teknisk SEO - best practice for å jobbe med bilder, URLer og tekst for nettbutikker.
SAP Commerce Cloud updates 2023
Get the latest roadmap updates for SAP Commerce Cloud, and insight into how they will affect you - and how to get ready for them.